- Tutkimuspainotteisen opettajankoulutuksen arvostus ja toteutuminen opiskelijoiden näkökulmasta
- Jyrhämä, R., Kynäslahti, H., Krokfors, L., Byman, R., Maaranen, K., Toom, A., & Kansanen, P. (2006). Tutkimuspainotteisen opettajankoulutuksen arvostus ja toteutuminen opiskelijoiden näkökulmasta. Didacta Varia, 11(2), 21-35.
- Multimode teacher education: Distance education, blended learning, and learning while working
- Kynäslahti, H., Kansanen, P., Toom, A., Krokfors, L., Jyrhämä, R., & Maaranen, K. (2008). Multimode teacher education: Distance education, blended learning, and learning while working. Didacta Varia, 13(2), 31-46.
- Onko ainedidaktiikka koulupedagogiikkaa?
- Kansanen, P. (2009). Onko ainedidaktiikka koulupedagogiikkaa? Teoksessa A. Kallioniemi (toim.), Uudistuva ja kehittyvä ainedidaktiikka. Ainedidaktinen symposiumi 8.2.2008 Helsingissä. Osa 1 (ss. 19-32). Soveltavan kasvatustieteen laitoksen tutkimuksia 298. Helsingin yliopisto.
- Mitä Matti Koskenniemi tarkoitti didaktisella ajattelulla?
- Kansanen, P. (2009). Mitä Matti Koskenniemi tarkoitti didaktisella ajattelulla? Didacta Varia, 14(1), 41-49.
- Mikä tekee opettajankoulutuksesta akateemisen?
- Kansanen, P. (2012), Mikä tekee opettajankoulutuksesta akateemisen? Kasvatus ja Aika, 2/2012. www.kasvatus-ja-aika.fi
- The Deutsche Didaktik and the American Research on Teaching
- Teacher’s Purposes and Student’s Intentions. Do They Ever Meet?
- An Outline for a Model of Teachers’ Pedagogical Thinking
- Teachers’ Pedagogical Thinking – What Is It About?
- Didactic relation in the teaching-studying-learning process (PDF)
- Research-based teacher education (PDF)
- Kansanen, P. (1999). Research-based teacher education. In J. Hytönen, C. Razdevšek-Pučko, & G. Smith (Eds.), Teacher Education for Changing School (pp. 135-141). Ljubljana: University of Ljubljana, Faculty of Education..
- Teacher education in Finland: Current models and new developments (PDF)
- Kansanen, P. (2003). Teacher education in Finland: Current models and new developments. In B. Moon, L. Vlăsceanu, & C. Barrows (Eds.), Institutional approaches to teacher education within higher education in Europe: Current models and new developments (pp. 85-108).
To view or print PDF (Portable Document Format) files, Adobe Acrobat Reader must be installed on your computer. You may download Adobe Acrobat Readerfree of charge from the Adobe web site.